Rauwer

Plaats reactie
Salal
Berichten: 61
Lid geworden op: 03-10-2012 13:46

Rauwer

Bericht door Salal » 15-11-2012 22:56

Gisterenavond was er bij Pauw en Witteman een moeder met haar vijtienjarige zoon. Van die zoon is een documentaire gemaakt omdat hij samen met zijn moeder al tien jaar rauw eet. Een onderzoek bij het AMC wees uit dat de groeicurve van deze jongen een curve is die gelijk staat aan kinderen uit hongergebieden. De jongen is nu onder toezicht gesteld.
Hij krijgt ook thuis les, omdat het veel te moeilijk voor hem is om niet voor de peerpressure te zwichten en mee naar de patatboer te gaan.
Als hij niet voor 15 december is ingeschreven op een school dat zal hij uit huis worden geplaatst.
Vandaag was het onderwerp rauw voedsel en deze jongen Tom ook in EenVandaag. Er wordt flink stemming gemaakt tegen het rauwe voedsel.
Die moeder geeft ook geen rauwe vis of rauwe melk. Ik zag die jongen op de tv. Ik vond de innerlijke rust en het zelfvertrouwen van deze jongen heel mooi om te zien.

Het is jammer dat iedereen die z'n kop boven het maaiveld uitsteekt onthoofd wordt in dit land. Na, Laura, het zeilmeisje hebben we nu dus Tom de Raw food kid.

gr.Salal
I love outlaws

Vrijheidszoeker
Berichten: 98
Lid geworden op: 29-09-2012 21:17

Bericht door Vrijheidszoeker » 16-11-2012 00:17

Paar maanden geleden heb ik de andere docu van Tom gezien op internet:

http://www.youtube.com/watch?v=lDTLXoILyAo

Ik heb net de aflevering van gisteren ook even teruggekeken. Tom is misschien iets kleiner als zijn leeftijdsgenoten, maar ziet hij er ongezond uit? Dacht van niet. Een "gerenommeerd" kinderarts zegt dan dat het gevaarlijke gevolgen kan hebben voor zijn hersenen of de ontwikkeling van zijn pubertijd, maar zo te zien is er weinig met hem aan de hand en is dat ook helemaal niet vastgesteld. Het feit dat hij iets kleiner is, ligt er vooral aan dat hij geen vlees eet wat vol zit met groeihormonen waardoor kinderen tegenwoordig de lucht inschieten. Meisjes van zeven à acht jaar worden tegenwoordig al ongesteld. Is dat een teken dat ze gezond zijn? Lijkt me niet. Die moeder weet duidelijk uit te leggen wat ze doet en waarom en durft, zoals ze zelf ook zegt, voor zichzelf te denken en niet blind te luisteren naar een kinderarts die er zelf uitziet alsof ze wel eens een salade mag gaan eten.

Wel is het tegenwoordig zo dat groente en fruit niet voldoende voedingsstoffen bevatten om een iemand helemaal gezond te houden en ik weet niet precies of het dan wel verstandig is voor een kind om totaal geen vlees, vis of melk te nemen, zij het dan rauw. Maar al met al denk ik dat hij een stuk beter af is dan de meeste kinderen van die leeftijd die zich volproppen met snoep en energiedrankjes. En vaak ook nog eens vastgeplakt zitten aan hun mobieltjes.

Thuisscholing is natuurlijk ook veel beter als dat goed wordt gedaan dan. Op sociaal vlak zal het misschien wel lastiger worden voor zo'n jongen omdat hij toch altijd anders zal zijn dan de rest en wel een bepaald stigma draagt waar hij zelf niet bewust voor kan kiezen. Of hij nu zegt dat hij het zelf ook wil, dat is natuurlijk de opvoeding die hem zo heeft gemaakt. Het is in mijn ogen iemand die het beter heeft en doet dan zijn omgeving maar door de consensusrealiteit zal hij het daardoor wel moeilijker hebben/krijgen. Je ziet ook hoe Pauw en Witteman er op duiken dat het zo slecht is en eigenlijk een vorm van kindermishandeling, terwijl de moeder dit goed weet tegen te spreken.

Vrijheidszoeker
Berichten: 98
Lid geworden op: 29-09-2012 21:17

Bericht door Vrijheidszoeker » 16-11-2012 00:26

Bureau Jeugd Zorg wordt ook genoemd dat ze hem uit huis willen plaatsen als hij voor een bepaalde tijd niet naar school gaat, ook zo'n fijne (criminele) organisatie die aan het "welzijn" van de kinderen in Nederland denkt. Klachten genoeg over zou ik zo zeggen:

http://www.netwerk.tv/dossier/5227

Salal
Berichten: 61
Lid geworden op: 03-10-2012 13:46

Bericht door Salal » 16-11-2012 01:46

Dank je wel voor het plaatsen van die link over de eerste documentaire.
Het is jammer dat die moeder zo fanatiek en rigide is in het volgen van haar idealen. Gewoon wat rauwe kaas in die jongen zijn dieet en ze zou jeugdzorg van d'r nek kunnen schudden.
Je zou denken dat iemand die zich al tien jaar met rauw voedsel bezig houdt ook zou kunnen bepalen over haar opgroeiende zoon voldoende eiwitten binnen krijgt

Salal
I love outlaws

Vrijheidszoeker
Berichten: 98
Lid geworden op: 29-09-2012 21:17

Bericht door Vrijheidszoeker » 16-11-2012 12:15

Het uit huis plaatsen had niet zo zeer met het eten te maken, maar met het niet naar school gaan aangezien er een leerplicht is. Dit kon ze dan wel weer omzeilen door hem bij zijn vader in te schrijven die in Engeland woont en daar heb je geen leerplicht. Je kan je kinderen per slot van rekening ook alleen maar kipnuggets voeren ( http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/695 ... ggets.html ).

Om me heen zie ik het ook heel veel hoe jongeren gewoon veel te veel suikers en chemische bijproducten binnenkrijgen en gewoon weigeren om groente en fruit te eten. Een opa die zijn kleinkinderen verwend met snoepjes en koekjes om aardig gevonden te worden of wat is doorgaans de beloning voor een kind als hij wat goeds heeft gedaan? En het enige nadelige effect wat echt onderschreven wordt is als er gewicht bijkomt en niet het nadelige effect op de ontwikkeling van het lichaam en de troep die zich binnenin je wordt gevormd wat op latere leeftijd een groot probleem wordt.

Salal
Berichten: 61
Lid geworden op: 03-10-2012 13:46

Bericht door Salal » 16-11-2012 21:31

Ik heb Francis Kenter inmiddels gevonden. Ze staat zaterdags op de Noordermarkt in Amsterdam. Lijkt me wel een leuk uitje. Ik ben benieuwd wat ze verkoopt.

En inderdaad, in dit land mag je kinderen doodvoeren voordat je ze verplicht in het AMC moet laten onderzoeken en je voor de kinderrechter moet verschijnen.

Starglider laat jij je licht er eens op schijnen. Zou ze die knul niet wat extra rauwe kaas of melk moeten geven om gezond de pubertijd door te komen.

gr. Salal
I love outlaws

Starglider
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-10-2012 14:11

Bericht door Starglider » 17-11-2012 06:57

Hallo allemaal! Hoop dat alles goed gaat met jullie :D

Starglider
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-10-2012 14:11

Bericht door Starglider » 17-11-2012 07:16

Van de forum instellingen mag ik pas een post maken met links als ik minstens 2 posts heb geplaatst, dus ik ga nu eerst een post plaatsen met wat ik eigenlijk aan het einde van mijn reactie zou hebben geschreven. :lol:

Wat er allemaal in Nederland gebeurt met die moeder die ervoor gekozen heeft haar kinderen enkel rauw te doen eten, heeft natuurlijk niets meer te maken met gewetensvol ingrijpen. Het is slechts de tereur van "consensus denken", en dus de NWO agenda die het mensen onmogelijk dient te maken nog vrij te kunnen beslissen over hun eigen leven.

NIEMAND heeft het recht om MIJ of wie dan ook op te leggen op een bepaalde manier te eten, of te leven, voor zover we daarmee niemand anders expliciet en op directe wijze benadelen.

Voor wat het welzijn van kinderen betreft is het ingrijpen in famillies ethisch buitengewoon lastig om af te wegen, maar het zou eigenlijk enkel mogen (/moeten) als er sprake is van zeer duidelijke en expliciete lichamelijke en/of geestelijke mishandeling. Jammer genoeg zijn in gevallen waar daar echt sprake van is de ouders misdadig genoeg om zo min mogelijk op te vallen, en hun mishandeling ongestraft te doen blijven (denk bijvoorbeeld aan de vele Satanistische famillies, of wrede incest gevallen).

Het is overduidelijk dat de dame die haar kinderen rauw wenst te doen eten enkel uit liefde handelt, en het hoogst haalbare hoopt te bereiken voor haar kinderen. Het is een schande, en een triest teken des tijd, dat TV presentatoren zelfs maar sugereren dat dáár inbreuk op zou moeten worden gemaakt.

Zelfs al zou haar beslissing schadelijk zijn voor de gezondheid van HAAR kind, het is en blijft HAAR kind, niet dat van ons of wie dan ook daarbuiten. Zolang het kind niet expliciet tekenen geeft van lichamelijke of geestelijke mishandeling c.q. geweld, heeft niemand het recht in te grijpen in die famillie.

Voor wat betreft het recht op zelfscholing geldt dat natuurlijk ook. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om kinderen zowel naar een gewone school te sturen als zelf te scholen, omwille van het leren omgaan met de samenleving waar ze in op moeten groeien (en hoofdzakelijk dáárom). Maar er is veel voor te zeggen om kinderen gewoon geheel niet bloot te stellen aan conventionele scholen. Een aardige mogelijkheid is om te werken met een alternatieve school, zoals een Montessori school (wat ik zelf heb doorlopen) dat een systeem biedt dat veel menselijker is dan de meeste anderen (zij het ook niet geheel vrij van bepaalde missers, zoals scherp geanalyseerd is door iemand als John Taylor Gatto).

SG

Starglider
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-10-2012 14:11

Bericht door Starglider » 17-11-2012 07:28

Salal schreef:Starglider laat jij je licht er eens op schijnen. Zou ze die knul niet wat extra rauwe kaas of melk moeten geven om gezond de pubertijd door te komen.

Op de vraag of het gewenst of zelfs noodzakelijk is om dierlijke proteinen te eten, is het beste antwoord dat ik over de vele jaren ben tegengekomen dat van Dr. Stanley S. Bass, wiens website te vinden is op http://drbass.com/

Deze man heeft z'n hele - inmiddels behoorlijk lange - leven ge-experimenteerd met dieëten, en met name met vasten (iets dat ik in princpe afraadt te doen, of er moet een hele uitzonderlijke en goede reden voor zijn).

Hij wist uiteindelijk de enige methode te volgen die elke wetenschapper zou moeten volgen, namelijk gewoon empirisch onderzoek doen naar WAT er gebeurt als mens of dier 100% vegetarisch eten, en WAT ondervindelijk de mogelijke voordelen zijn van dierlijke proteinen.

Zijn bevindeingen zijn te vinden via de volgende search:
https://ixquick.com/do/search?q=%22Mice ... ass.com%2F

De beste resultaten verkreeg hij door te onderzoeken wat de verschillende soorten dieet voor gevolgen hebben voor ratten. Het bleek overduidelijk dat (zelfs) ratten gezonder zijn en langer leven als zij regelmatig dierlijke proteinen eten, hetgeen vooral in de vorm van ei was. Ratten die 100 vegetarisch waren bleven "uitgemergeld" en "mager".

Lees erover op http://www.drbass.com/veganrats.html

Zelf heb ik een tijd lang geheel geen vlees, vis, wi of andere dierlijke proteinen gegeten, en ook de meeste kaas niet. Bedenk dat de meeste kaas NIET 100% vegetarisch is, aangezien er stremsel in zit.

Terugkijkend op die periode moet ik concluderen dat in die tijd mijn tanden behoorlijk zijn afgetakeld, hetgeen precies overeenkomt met de bevinden van Dr Bass.

Door enkel kaas te eten als dierlijke proteinen is het dieet weliswaar beter in balans, maar nog altijd niet helemaal toereikend. Enkel vlees, vis of ei kan de gewenste voedingstoeffen geven die aan een vegetarisch dieet ontbreken.

Om de een of ander mysterieuze reden moeten mensen, en ook de meeste dieren, dierlijke proteinen eten om optimaal gezond te zijn.

Vanuit spiritueel opzicht is het vreemd, en onwenselijk (voor mij althans), maar zo is het nu eenmaal.

Ik zou denken dat het theoretisch mogelijk is om alle noodzakelijke voedingstoffen puur uit vegetarische bronnen te halen, en sommige mensen proberen dat te doen op een heel wetenschappelijke manier, maar dat is voor mij van wat ik ervan gezien heb TE wetenschappelijk, en ingewikkeld. Je moet dan o.a. veel algen gaan eten, en allerlei minder gangbaar voedsel opduiken, hetgeen gewoon voor mij niet goed aansluit bij wat ik aan boodschappen kan doen in mijn nabije omgeving.

Op zich hoeft een mens niet erg veel dierlijke proteinen te eten om de schadelijke effekten van geheelonthouding tegen te gaan. Hoeveel het precies moet zijn hangt af van wat je doel is. Om gezond te overleven kan 100 gram per week genoeg zijn. Maar voor iemand die flink wil groeien, en bijvoorbeeld spieren probeert aan wenst te maken (denk aan krachtsporters en bodybuilders) kan de gewenste hoeveelheid oplopen tot aan 300 gram of meer per dag (maar 100 à 150 gram is een prima gemiddelde voor de meeste mensen, voor het bereiken van extreme resultaten kan echter meer worden vereist).

De conclusie is dus dat iemand prima kan leven terwijl een 100% vegetarisch dieet wordt gevolgd. Het zal echter voor de meeste mensen een iets minder lang leven zijn dan mensen die wèl dierlijke proteinen eten, en ze zullen in de meeste gevallen magerder en lichter zijn.

Bedenk dat in een land als India, met een bevolking van een miljard of wat, de meeste mensen 100% vegetarisch zijn. Die vallen heus niet allemaal zomaar dood neer van zwakte. Echter, typischerwijs zijn de meeste Indiërs bijzonder mager, en zul je er weinig kracht atleten vinden.

Daarentegen lukt het sommige spiritueel hoog ontwikkelde gurus om extreem lange levens te leiden. Volgens sommige verhalen tot aan enkele honderden jaren lang!

En om nog even helemaal alles te relativeren: er zijn ook nog altijd "breatharians", mensen die GEHEEL NIETS meer eten. Ik denk dat het stel dat te zien is in de volgende video, in Nederland een hele kluif eraan zou hebben om hun kind niet af te laten pakken:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p5ewQ9Z-7g

Persoonlijk zou ik er toch niet voor kiezen om mijn eigen kinderen als breatharians groot te brengen. En het lijkt me duidelijk dat dit koppel goed illustreert dat het niet echt bijdraagt aan het handhaven van een ideaal lichaamsgewicht, met een gezond pak spieren... duh.... Maar fijn en prettig zijn ze beslist ;)

Nu we het over spieren hebben, ik kwam ook eens een boeiende video tegen van een breatharian atleet die dóór is blijven trainen na de switch. Dus ook dát kun je niet als mogelijkheid uitsluiten, al is het allesbehalve een makkelijke weg.

Zie de volgende videos:
http://www.youtube.com/watch?v=vgJWtSaJ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=HJAemIAeaGk
of hier

Hoe het ook zij, die moeder die ervoor gekozen heeft haar kinderen enkel rauw te doen eten heeft in ieder geval een beslissing genomen die aanzienlijk gezonder is dan die van de moeder die haar kinderen enkel chickennuggets voedt, of de opa die enkel snoep en koek voert.

En verder is van dat Bureau Jeugd Zorg gebleken dat het behoorlijk is geinfiltereerd door Satanisten. Op http://www.argusoog.org/ is daar het afgelopen jaar veel over gepost, en de website beheerder Arend wordt momenteel om die reden met een fors dwangbevel tot het betalen van een opgelegde boete achtervolgd. Zie de post hier, en zoek verder naar andere posts en radio interviews hier.

Ik sta dus helemaal achter de liefdevolle moeder die haar kinderen enkel met rauw voedsel wenst te voeden, al zou ik haar aanraden om haar zoon gerust zo nu en dan ook eens een rauw bio-eitje te doen eten. Meer van een en ander aan rauwe dierlijke proteinen mag ook :wink:

Hopelijk maakt dit inmiddels lange verhaal en noodzakelijke serial posting een en ander duidelijk :mrgreen:

Vriendelijke groeten 8)
SG

Marlo
Site Admin
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-09-2012 20:03

Re: Rauwer

Bericht door Marlo » 17-11-2012 11:54

Salal schreef:Gisterenavond was er bij Pauw en Witteman een moeder met haar vijtienjarige zoon. Van die zoon is een documentaire gemaakt omdat hij samen met zijn moeder al tien jaar rauw eet. Een onderzoek bij het AMC wees uit dat de groeicurve van deze jongen een curve is die gelijk staat aan kinderen uit hongergebieden. De jongen is nu onder toezicht gesteld.
Hij krijgt ook thuis les, omdat het veel te moeilijk voor hem is om niet voor de peerpressure te zwichten en mee naar de patatboer te gaan.
Als hij niet voor 15 december is ingeschreven op een school dat zal hij uit huis worden geplaatst.
Vandaag was het onderwerp rauw voedsel en deze jongen Tom ook in EenVandaag. Er wordt flink stemming gemaakt tegen het rauwe voedsel.
Die moeder geeft ook geen rauwe vis of rauwe melk. Ik zag die jongen op de tv. Ik vond de innerlijke rust en het zelfvertrouwen van deze jongen heel mooi om te zien.

Het is jammer dat iedereen die z'n kop boven het maaiveld uitsteekt onthoofd wordt in dit land. Na, Laura, het zeilmeisje hebben we nu dus Tom de Raw food kid.

gr.Salal
Mijn vriendin en ik gingen over onze nek toen we een en ander
op eenvandaag zagen!. Wat een enorm eenzijdige kijk. (Nu ja wat verwacht je ook op tv, maar toch). En je ziet meteen verschillende lagen:
demonisering van rauw voedsel, propaganda van het medisch establishment en daarmee indirect propaganda voor de ahum 'wetenschap', vadertje staat als beschermer ( ja ja ).enz
En er viel ons nog iets op, de moeder wordt vaak in het half donker gezegd wat onbewust natuurlijk ook weer associaties heeft.
Jemig, op zich kan je een hele studie maken van zo'n stukje televisie.
En uiteraard helemaal niets, niets maar dan ook niets over de voordelen van rauw voedsel, en nee, het westers dieet mag natuurlijk niet ter discussie komen te staan.
Wel , die medische vrouw zou het boek van Weston Price eens moeten lezen! Hoe na invoering van een westers dieet bij inheemse mensen opeens hun gebitten kaken en weet ik wat enorm achteruitgingen!
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, daar hoor je ze niet over.
En weet je wat ik nu het moeilijkst vind? Dat kinderen deze rotzooi klakkeloos overnemen! Triest word ik er soms van.
En ja, volwassenen die niet nadenken vind ik ook kinderen.


Met vriendelijke groeten

Marlo

Plaats reactie