hypnose op de tv.

Plaats reactie
Salal
Berichten: 61
Lid geworden op: 03-10-2012 13:46

hypnose op de tv.

Bericht door Salal » 21-10-2012 13:00

Nou zal ik hier maar een draadje openen hè?

Gisterenavond was er op de tv een programma; het heet: "Van je vrienden moet je het hebben." Het is een programma waarbij er een persoon onder hypnose gaat, en dan ook werkelijk onder hypnose. Ze lieten deze man twee dagen lang allerlei dingen doen en geloven en later in de uitzending moesten z'n vrienden raden wat hij gekozen en wat hij gedaan had. Wild getriggerd door deze satanistische methodiek bleef ik een groot deel van het programma bekijken.

Het is ongelovelijk dat dit mag. Dat niemand het ziet of begrijpt, dat er geen aanstoot aan genomen wordt en dat iedereen blijft lachen.

Salal
I love outlaws

Vrijheidszoeker
Berichten: 98
Lid geworden op: 29-09-2012 21:17

Bericht door Vrijheidszoeker » 21-10-2012 14:16

Hypnose is natuurlijk al jarenlang op televisie om te entertainen zoals je al eerder Rasti Rostelli had en anderen. Dat het je triggert kan ik me voorstellen en je zal ook zeker niet de enige zijn bij wie dit enig gevaar zou kunnen opleveren. Heb je er verder last van gehad?

Ik weet ook niet goed of het gevaarlijk kan zijn voor mensen die meedoen. Het schijnt dat het wel bepaalde deuren kan openen in je onderbewustzijn of dat je in contact kan komen met andere vormen van bewustzijn. Volgens mij heb ik zoiets wel eens gelezen van Edgar Cayce.

Het schijnt met "Stage Hypnosis" wel eens voor te komen dat mensen in een depressie kunnen raken als ze afgewezen worden door de hypnotiseur omdat ze niet diep genoeg in een trance terecht komen en hierdoor niet geschikt genoeg zijn. Omdat het onderbewustzijn in zo'n geval al wel is opengesteld (of kan zijn) kan een persoon hier last van krijgen. Wat ook weer afhankelijk is van de psychische toestand van een persoon.

Salal
Berichten: 61
Lid geworden op: 03-10-2012 13:46

Bericht door Salal » 21-10-2012 21:13

Vrijheidszoeker schreef:Heb je er verder last van gehad?
Och, slechts heel hard geschreeuwd, maar ik heb gelukkig aan die kant geen buren op dit moment. En natuurlijk enkele nachtmerries.
Maar dat niemand dit weet??? Ik snap het niet.

Salal
I love outlaws

Vrijheidszoeker
Berichten: 98
Lid geworden op: 29-09-2012 21:17

Bericht door Vrijheidszoeker » 21-10-2012 22:17

Salal schreef:Maar dat niemand dit weet??? Ik snap het niet.
Dat vind ik niet zo vreemd. Veel mensen zijn er niet van op de hoogte en zien er alleen maar vermaak in.

Overigens zag ik vandaag ook nog de aflevering van het programma met Patty Brard. Zij moest onder hypnose leren toveren in een kasteel en zat in een nepmaanlanding (=pleonasme). Leuk gekozen onderwerpen weer.

Marlo
Site Admin
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-09-2012 20:03

Bericht door Marlo » 21-10-2012 22:26

Ik zelf heb behoorlijk lang en veel met hypnose geexperimenteerd en therapie met hypnose gedaan met vaak zeer goede resultaten.

Maar ik weet niet waar dit nu precies over gaat?

Over wat ze doen of over hypnose?
Ik heb het programma dan ook niet gezien.



met vriendelijke groeten


Marlo

Plaats reactie